De groene bistro

02 mei, 2014

Sapdag 3: Natuurlijke energiedrank

Morgen staat de workshop De Vrije Vrouw voor de deur, die ik samen met Stephanie Goossens van Praktijk Speelz organiseer. Het begint al flink te kriebelen in mijn buik. Ik heb er echt zoveel zin in! In deze workshop staat dans en expressie centraal; er zal dus flink bewogen worden.

Ik zal morgen naast beweging ook enkele gezonde snacks verzorgen, zoals deze energiebommen, en ik zal ter plekke sappen gaan persen in de pauze. Deze sappen zullen vooral bestaan uit fruit en groenten, die onze energie en het kaliumgehalte verhogen in ons lichaam. Kalium helpt ons om de spieren aan te spannen en te ontspannen en verhelpt verzwakte spieren. Daarnaast speelt deze mineraal een sleutelrol in het energieproces van ons lichaam; het helpt ons om vermoeidheid en uitputting te verminderen of te voorkomen. Het lijkt dus niet meer dan logisch om een energiedrank of -snack veel kalium te laten bevatten. Kalium zit in grote hoeveelheden in bananen, amandelen, bleekselderij, linzen, pompoenzaad en spinazie. 

Een van de twee energiesappen, die ik morgen zal maken, is een combinatie van spinazie, bleekselderij, peer en gember. Dankzij de spinazie en de bleekselderij zit deze sap vol kalium, en het sap ziet er bovendien prachtig groen uit. Zo kunnen we na de pauze weer heerlijk dansen vol energie!


Ingrediënten voor 1 glas energie:
• 1 handvol spinazieblad
• 2 stengels bleekselderij
• 1 grote rijpe peer
• 1 stukje gember van 1 cm bij 1 cm, geschild

..even persen, meteen drinken en dan dansen maar!:)

EnJoy the Juice! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten